сряда, 21 ноември 2012 г.

Картинг писта

Картинг
Картинг писта

Завои преди прав участък !!!


Когато става въпрос за поредица от завои, най-важно е да ускорите бързо от последния завой преди правата. Обикновено това означава да имате късен епекс, така че в комбинацията от завои да се намирате на идеалната траектория за последния от тях.

Фигурата показва идеалната траектория в завой с намаляващ радиус. Забележете късния епекс, който дава добро пространство за ускорение към правата.


Тук виждаме идеалната траектория на завой с увеличаващ се радиус. Тъй като пистата става по-отворена към изхода на завоя, би трябвало да имате относително ранен епекс.

Линията, по която минавате определя скоростта ви и ускорението, с което ще разполагате на правата. Вместо просто да карате картинг с колкото се може по-широк радиус, точката ви на завиване трябва да е една идея по-късно, а зоната на епексът да се намира около във втората трета от завоя. Така радиусът ще е по-малък от началото на завиването до епекса, но след това ще се увеличи. Увеличаващият се радиус е от ключово значение – той е условието за успешно ранно ускорение.

Спомнете си когато говорихме, че можем да използваме не повече от 100% от възможното сцепление на дадена гума. В случай, че минавате през завоя по геометричната линия, използвайки възможностите на гумите си на тези 100%, кога ще можете да започнете ускорението? Не и преди да се доближите до изходната точка на завоя и изправите волана – едва тогава няма да използвате всичкото налично сцепление за завиване. Но ако завиете по-късно и се насочите към по-късен епекс ще можете да започнете да ускорявате по-рано. Това ще се случи вероятно около зоната на епекса, или дори преди него, което е много по-рано отколкото ако карате просто по геометричната линия.

Сигурно сте забелязали, че за да карате картинг по идеалната линия с по-късна точка на завиване и епекс, ще трябва да намалите малко повече, за да се вместите в по-тесния радиус в началото на завоя. Ползите от по-ранното ускорение са повече отколкото минусите. Лесно ще компенсирате по-ниската скорост в началната фаза чрез по-високата скорост при изхода, както и на правата. Правилото в подобен тип завой е просто: По-бавно влизане, бързо излизане /разбира се, намалява се не повече от необходимото, за да се задържите в идеалната линия/.

картинг.

Няма коментари:

Публикуване на коментар